שר הבריאות: "לא אאפשר מו"מ על הצעת הסגר"; דרעי: "לאפשר מעבר לחזנים"

איתי גדסי No Comments on שר הבריאות: "לא אאפשר מו"מ על הצעת הסגר"; דרעי: "לאפשר מעבר לחזנים"

כעת נערכים הדיונים האחרונים לקראת אישור הטלת הסגר בערב ראש השנה למשך כשבועיים | שר הבריאות הבהיר כי אין מנוס מקיום סגר, ולא יאפשר שינויים בהצעתו | השר דרעי ביקש להיערך לקיום שוק ארבעת המינים

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כעת מתקיימים הדיונים האחרונים בממשלה לקראת ההחלטה על הטלת הסגר שיחל בשישי בבוקר ולמשך שבועיים ימים לפחות. היום (ראשון) שר השיכון יעקב ליצמן הודיע על התפטרותו מהממשלה על רקע הכוונה להטיל סגר בחגים.

שר הפנים אריה דרעי אמר בישיבת הממשלה הדנה כעת לקראת הסגר כללי: "במהלך חג ראש השנה יש לאפשר לחזנים ובעלי תקיעה בשופר, תנועה חופשית ובלתי מוגבלת לנוע ממקום למקום".

כמו"כ ציין השר דרעי כי "יש להיערך למכירת ארבעת המינים, ולאפשר שעות למכירת ארבעת המינים תוך שמירה קפדנית על הנחיות משרד הבריאות".

מוקדם יותר אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין בישיבת הממשלה, "מכניסתי לתפקיד הובלתי יחד עם ראש הממשלה לפתיחת המשק תוך התוויית "תו סגול" בהידברות עם ענפי המשק השונים. אבל בד בבד דרשתי לקיים אכיפה אגרסיבית, אפקטיבית ובלתי סלחנית".

"לצערי, זה לא קרה. עכשיו אין מנוס מקיום סגר. הבאנו הצעה. ממש לא אהיה מאושר כשהיא תאושר. זהו יום קשה מאוד למדינה. אבל היא הצעת אין ברירה" אמר שר הבריאות.

אדלשטיין הבהיר כי "מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אני אומר כבר בתחילת הדיון בצורה ברורה – אם התכנית לא תתקבל אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות. הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם. היא עניין של חיים ומוות. אני מציע לכל מי שטוען שאפשר אחרת, לעשות סיורים בבתי החולים, במחלקות הקורונה, ולראות את המצב".

אדלשטיין הדגיש כי אם ההצעה תשונה הוא ימשוך את ההצעה חזרה, "ביקשתי ממזכיר הממשלה שטרם הבאת הצעת משרד הבריאות להצבעה בממשלה שיתייעץ איתי. אם יהפכו את התכנית לגבינה שוויצרית אמשוך את ההצעה. המשמעות תהיה שהחל מיום שלישי הקרוב לא תהיה כל הגבלה על הציבור. זו תהיה אמירה של הממשלה שהיא בוחרת בדוקטרינת "הידבקות העדר". המחיר יהיה כמה אלפי מתים. לא אתן יד לכניעה ללחצים רק כדי למצוא חן בעיני אנשים כאלה ואחרים" אמר אדלשטיין.



0 תגובות